7.11.2008

"Ai oliko mulla tällaisiakin kiviä?"

Varattiin siskojen kanssa joku aika sitten kirpparipöytä ja pitäisi alkaa katsomaan sinne vähän tavaraa.. Vaatekaappia kun penkoo ja käy turhat vaatteet läpi, niin välillä tulee tehtyä löytöjä:"ai oliko mulla tälläinenkin paita?" (juu ei mulla ole liikaa vaatteita ollenkaan..)

Välillä tämä sama ilmiö toistuu kivihelmiä penkoessa, ainakin minulla. Tässä yhtenä iltana kun kävin kivilaaria läpi, sattui käteeni pussukka jossa oli kauniita kuukivi-heishejä. Olin aivan kokonaan unohtanut että olen jossain vaiheessa tilannut niitä!
Päätin tehdä ihan peruslinkitetyt korvikset, niitä ei olekaan vähään aikaan tullut tehtyä.


Kuukivet

Materiaaleina näissä on hopeaa sekä Balin hopea-spacereita ja kuukiveä. Näissä heisheissä on kaikissa kuukiven kaunis sininen välke, joka näkyy myös yhdessä kivessä tuossa kuvassa.


Tilasin Etsylandiasta jokin aika sitten brioletteja,muun muassa apatiitteja. Niitä olen pyöritellyt ja miettinyt että mitä niistä tekisi, kunnes eilen syntyi tällaiset:


Materiaaleina on hopeaa lankana, ketjuna ja helminä sekä apatiittibrioletteja. Tämän tyylisiä korviksia on tehnyt aika moni jo aikaisemminkin, en vaan jaksa alkaa nyt linkittelemään mihinkään..
Näiden teossa sai aikaa kulumaan taas ihan kiitettävästi, ja ensimmäisen kerran onnistuin rikkomaan yhden brioletin, saavutus sekin.. ei näistä tullut ihan sellaisia mitä ajattelin mutta kyllähän nämä ihan käyttökelpoiset ovat.

Tästä toisesta kuvasta näkee vähän paremmin tuon rakenteen.


Tällaista tällä kertaa, seuraavaksi haluttais tehdä kaulakoruja.

1 kommentti:

Sanna kirjoitti...

Ai jestas että on nätit noi toisena olevat korvikset! Siihen ku teet vielä samanlaisen riipuksen niin onpahan aika upea setti!