12.9.2008

Rannekoruloita..

Nämä rannekorut olen tehnyt kesän aikana, mutta laitetaan nyt tännekin nähtäville... Kävin metsässä hakemassa vähän lisää kuvausrekvisiittaa, ruskan värit alkavat olla parhaimmillaan täällä pohjoisessa.


Tässä rannekorussa olen käyttänyt kauniita hopeanharmaita makeanvedenhelmiä jotka olen solminut helmisilkkiin. Lukkona on Balin hopeaa oleva todella kaunis sydämenmuotoinen salpalukko. Malliltaan hyvin yksinkertainen, toimii mukavasti arkikoruna.



Tämänkin rannekorun olen solminut helmisilkkiin, mutta lisänä on lyhyt pätkä hopeista belcher-ketjua. Materiaaleina on tuon ketjun lisäksi pieniä n. 5mm valkeita makeanvedenhelmiä, aivan ihania ja aika kookkaita (n. 13mm halkaisijaltaan) valkeita keshi-helmiä, tykkään noista todella paljon! Lopuksi ketjun päässä on vielä viistehiottu pyöreä vuorikristalli säihkettä antamassa.


Piinaa ja helmiä
Ja lisää helmisilkkiin solmittua.. Kauniita malvan värisiä makeavedenhelmiä ja hopearenkaista punottu Jen´s pind eli Piina. Ketjun aloitus meinasi kyllä olla aika piinallista kun en aluksi tajunnut että millä tavalla renkaat pitäisi asetella, mutta sitten kun oivallus iski niin johan ketjuakin alkoi syntyä.. Edellisten ketjujen punomisesta ennen tätä on aikaa ainakin pari vuotta, sekin saattoi olla syynä punomisen alkukankeuteen. Josko tälle tekisi jossain vaiheessa kaveriksi kaulakorun..


Maatilan eläimiä:muu
Vaikka tämän rannekorun kiven myyntinimi on Zebra jasper, minulle tuli heti mieleen lehmä noista kuvioista ja siitä se ajatus sitten kuuluisasti lähti.. (olen tässä huolestuneena miettinyt että tuleekohan noille seeproille nyt kovakin identiteettikriisi..)
Materiaaleina tässä rannekorussa on jo mainitut Zebra jaspikset ja hopeaa linkkien ja muinaisketjun muodossa. Hopeaa on myös tuo tekstilätyskä johon olen itse nuo kirjaimet naputellut kirjainpunsseleilla.



Maatilan eläimiä:nöf
Piti sitten tehdä toinenkin samalla kaavalla kuin edellinen rannekoru, varsinkin kun satun tykkäämään possuista..
Hopean kaverina tässä on vaaleanpunaista perun opaalia ja lisäksi laitoin vielä Vintage rose-sävyä olevan pyöreän Swarovskin kristallihelmen.

Ei kommentteja: